Competiţiile se desfăşoară numai pe trasee închise circulaţiei publice sau Circuite. Competitia consta in recunoasteri libere cu automobilul de concurs (sau alt automobil pe care sa fie afisat numarul de concurs), 1-2 manse de antrenamente cronometrate (in functie de numarul de participanti si timpul disponibil desfasurarii competitiei) si 2 manse de concurs din care se ia mansa cea mai buna. In cazul in care un pilot nu a putut efectua nici o mansa de antrenament cronometrat se va considera mansa 1 de concurs ca si antrenament cronometrat iar in competitie va puncta doar cu mansa 2 de concurs. Mansa de concurs sau de antrenament cronometrat consta intr-un singur tur de circuit. Traseul trebuie să aibă minim 6 schimbări ale direcției.
Tipuri de autoturisme
În cadrul C.N. de Time Attack 2019 pot participa atât autoturisme de serie cât și de competiție (turisme, monoplace, bipost, automobile de formulă, etc.) indiferent de tipul transmisiei. Autoturismele care au motoarele schimbate cu motoare fabricate de catre un alt producator decat cel original sau se adapteaza orice alta propulsie de pe un alt autovehicul sau vehicul se considera prototipuri si se incadreaza la clasa Open. Autoturismele care au montate motoare fabricate de catre acelasi producator ca si motorul de origine si nu necesita modificari ale suportilor de fixare in caroserie sau a caroseriei nu se considera prototipuri si se incadreaza la clasa corespunzatoare cilindreei noului motor. Nu sunt admise în competiție tricicluri sau cvadricicluri sau vehicule care prezintă un risc din punct de vedere tehnic/securitate. Este obligatoriu ca luminile de pe stopurile de frână să fie funcționale.
Echipamente de protecție
Automobilele de competiție trebuie să fie complet golite de orice obiect neasigurat în compartimentul motor, habitaclu şi portbagaj, ce ar putea deveni periculos prin deplasarea acestuia în timpul competiției. Extinctorul va fi rigid asigurat, accesibil pilotului.
Fiecare pilot trebuie : a) Să poarte o cască conformă cu una din normele aprobate de FIA; este strict interzisă utilizarea căștilor de tip moto-velo sau altele decât cele destinate competițiilor auto. Casca trebuie legată și asigurată. Piloții care se prezintă cu căști de protecție considerate neconforme sunt obligați să accepte căștile puse la dispoziție de către organizator, agreate și marcate în prealabil de FRAS, sub sancțiunea refuzului acordării startului. b) Să fie corect menținut în scaun atât prin modelul constructiv al scaunului cât și de centura de siguranță. c) Să păstreze închis geamul sau cel mult întredeschis la circa 2 cm. d) Echipamentul de protecție al piloților trebuie să fie ignifug și să cuprindă obligatoriu casca si combinezon, optional ghete si manusi pentru competiții auto.
Cum pot participa
Clasa junior I: (14-16 ani)automobile cu cilindreea nominala pana la 1600 cmc si o putere constructiva de max. 130 cp; Rollbar obligatoriu.
Clasa junior II: (16-21 ani)automobile cu cilindreea nominala pana la 2000 cmc si o putere constructiva de max. 180 cp; Rollbar obligatoriu.
Clasa 1: automobile cu cilindreea nominală până la 1400 cmc;
Clasa 2: automobile cu cilindreea nominală de la 1400 până la 1600 cmc;
Clasa 3: automobile cu cilindreea de la 1600 până la 2000 cmc;
Clasa 4: automobile cu cilindreea peste 2000 cmc
Clasa 5: automobile cu tractiune 4X4
Clasa 6 automobile electrice
Clasa Open: Automobile artizanale – modificate (prototipuri), monoposturi, biplace-uri, kit-car, sau orice alt automobil care nu se incadreaza in clasele de mai sus.
CLASA STREET : - Street 1 – automobile cu puterea pana la - 180 cp constructiv Street 2 – automobile cu puterea peste 180 cp constructiv.
Taxele maxime de înscriere sunt : Taxa de participare sportiv la o etapă este de maxim 300 lei si se va comunica in regulamentul particular. Taxa participare a echipei la o etapă este de maxim 200 lei. Pilotii fara licenta anuala vor trebui sa achite pe langa taxa de participare si licenta oneevent in valoare de 170 Ron.